An Moons

An Moons
Researcher
An Moons graduated in 2000 at the department of Communication Sciences of the Vrije Universiteit Brussel (VUB) with a thesis entitled: 'Shining in the Shade. A sociological research on the meaning of Belgian designer fashion: the Handsome-case'. Between 2001 and 2008 she worked as a teaching assistant within the field of media and culture at the same department. She is a member of the research institute iMinds/SMIT (Studies on Media, Information and Telecommunication) and is associated to the research center CEMESO (Centre for studies on Media and Culture). Her research interests include topics such as of cultural industries, cultural entrepreneurship and management, cultural policy, cultural business modeling and financing and (fashion) design. She now finishes a PhD entitled: 'Cultural industries undressed. Towards a qualitative cultural economic evaluation and policy framework concerning cultural industries in Flanders: a critical and prospective analysis by means of the constituting processes and impact indicators of the Flemish designer fashion industry'. Besides she is working as an advisor of the provincial governor of culture in Limburg, in particular with regard to policy concerning cultural industries, visual and applied arts, audiovisual arts and performing arts. From 2008 until 2010 she also worked as a lecturer at the department of Cultural Studies (pre-master program ‘The Business of Culture’) of the Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR) where she teached the course ‘Cultural industries: trends and strategies’.


E-mail
Mobile 0475 34 55 07
Facebook
Website : anmoons.be


Project Publication
Behoeften‐en prioriteitenanalyse talentmanagement in de audiovisuele sector. Een onderzoeksproject in opdracht van Mediarte.be en de administratie Cultuur, Jeugd, Sport en Media. Brussel (2013)

Het middenveld: de publieke omroep in een democratische samenleving. (2012)

D2.3. Commissionering en winstdeling: Financieringsmodellen voor IFIP. (2010)

De toekomstige plaats en rol van de openbare omroep in Vlaanderen: een stakeholderbevraging. (2010)

De complexiteit van het digitaliseringsproces: Aanbevelingen rond de financiering van de digitalisering van cultureel erfgoed in Vlaanderen. (2010)

The constituting processes and impact indicators of the Flemish designer fashion industry undressed. (2009)

Eindrapport: Financieringsmogelijkheden en -modellen voor de digitalisering van cultureel erfgoed. Een onderzoek voor Departement Cultuur, Jeugd, Sport en Media - Vlaamse Gemeenschap (2009)

‘Cultuurindustrieën ont(k)leed.Naar een kwalitatief cultuureconomisch evaluatie- en beleidskader inzake cultuurindustrieën in Vlaanderen: een kritische en prospectieve analyse a.h.v. de constituerende processen en impactindicatoren van de Vlaamse designer (2009)

The Flemish designer fashion industry (un)dressed. Capital, cultural management and networking: the golden triangle of success?, MoMu Symposium ‘Modus Operandi: Stand van zaken in het hedendaags Belgisch modeonderzoek. (2007)

De Vlaamse designermode-industrie ont(k)leed. Naar een analysemodel inzake de constituerende processen en impactindicatoren van cultuurindustrieën, Working Paper CEMESO. (2007)

Towards an analytical framework for the analysis of the constituting processes of cultural industries: the case of the Flemish designer fashion industry, The Conference 'Media change and social theory', CRESC (2006)

Can we create creative industries? A theoretical and historical analysis of the economic and cultural performance of creative industries: the case of the Flemish designer fashion industry, The 4th International Conference on Cultural Policy Research, EDUC (2006)

Fashion this is Belgian. The representation of Belgian fashion in the Flemish fashion magazine ‘Mode dit is Belgisch’ in the eighties., The 4th International Conference on Communication and Mass Media, Athens Institute for Education and Research (2006)

Lessons from the past? Towards an analytical framework for the economic and cultural performance of creative industries through insights from the analysis of the Flemish designer fashion, Network on Cultural Industries, Amsterdam Institute for Metropolita (2006)

Culturele sector: 'Risky Business' (2006)

Can we create creative industries? Towards an analytical framework for the economic and cultural performance of creative industries through insights from the analysis of the Flemish designer fashion, First European Communication Conference paper (2005)

Lessen uit het verleden? De analyse van de economische en culturele performantie van creatieve industrieën a.h.v. de case van de Vlaamse designermode, Etmaal van de Communicatiewetenschap (2005)

Een vergelijkende analyse van de 19 uur-journaals van TV1 en VTM en van het 19-journaal op TV1 en het 20 uur-journaal op Canvas. Report commissioned by VRT (2003)

Naar een geïntegreerd mediabeleid in Brussel: een doorlichting van de Vlaams-Brusselse media. Report commissioned by the commission of the Flemish community, SMIT, 15 October 2001 (2001)

Een vergelijkende analyse van de VRT- en VTM-avondjournaals naar inhoud en vormgeving. Report commissioned by VRT. CEMESO, 29 January 2001 (2001)